2006/05/23

卡式帶

行過舊唱片舖見到很多人摷唱片我都很想摷埋一份,感受將千辛萬苦找回來的唱片放進唱盤中,聽到唱盤炒出第一粒音時的喜悅。只是我家從來沒有出現過一樣叫「唱碟機」的東西,唯一一隻出現過我家中的唱片《半斤八兩》很不幸地從沒有被播過,無聲無息的被我媽丟掉。

(5/2/12後按:經歷我家大執位之後…呢隻《半斤八兩》唱片竟然仲健在﹗)

卡式帶對我來說就等如黑膠唱碟,一種已被取代被遺忘的東西,但又令人(可能只有我…)懷念不已。

我那內頁已溶溶爛爛的珍藏

我家不曾響起過唱片的炒豆聲,只有無數的轉帶聲、食帶聲及半按play鈕時出現的走音聲,對我來說是莫名的親切。打從我還未懂事,媽媽就從阿姨們那兒弄來無數DIY張學友/譚詠麟精選,format就是TDK六十分鐘卡式帶。開始讀書,媽媽就弄來無數(也是無數,這些無數有些還現存在家中…)甚麼《三隻小豬》、《一休小和尚》(《機靈小和尚》?)那些for小朋友的卡式帶,這回,媽媽是落重本買正版的,隨packing還附圖書乙本--不過壽命相對地短得可憐。

看我家無唱片聽,CD機也要到中學才有。小學時要儲唱片就要趁可以"lur"禮物的節日將quota用來換偶像最新專輯--即係一餅帶。那可是一聽一驚心;想聽但又驚被部老爺機(仲係唔識轉邊的﹗)食我帶;所以,我會非常慷慨的借給同學--條件係要幫我dub多餅用來粗聽的。儲下借下,我的華星郭富城全集直至都好齊全架﹗

後來終於lur到媽媽買CD機,仲要係有兩邊卡式帶那種,即係可以帶過帶﹗那年代亦係本人買CD買得最狂的年代,慳埋慳埋全部俾晒CD舖(我係唔幫襯老翻的﹗),回家就自己DIY一大堆XX全集、XX經典金曲…錄音帶就有呢個好處,鐘意邊首就要邊首;雖然唔可以跳cut,只要入面的歌全部都係我喜歡的就無問題啦﹗一隻CD點精彩都總有唔鐘意的一cut,何況有Discman出街極其量都只能帶一兩隻碟,好快就聽到悶。所以屋企永還有大量百二分鐘吉帶,配備愛華識反帶Walkman乙部,日聽夜聽,爽﹗現在的Mp3方便就方便了,用隨機的software就可以convert晒整張CD的歌,容量是夠大了,只是沒了最多只有百二分鐘的限制,甚麼歌也可以放進去,少了以前精挑細選的心思,歌也好像沒有以前的好聽了。

可惜卡式機始終敵唔過歲月嘅洗禮,廳部大Hifi和房中的迷你都相繼退下火線;而家我屋企係一部卡式機都無﹗隨之而來換了一部MD/CD機,所以我都唔知這些珍藏仲work唔work…始終多年感情,都係唔捨得掉晒,唯有冒住被媽媽鬧嘅危險繼續儲住這些寶貝…

Stay for a While 郭富城 (@把所有的愛都留給你, 1993)
詞: 劉虞瑞 曲: 林一平 編: ISKANDAR ISMAIL

老舊的唱片 老舊的旋律 今夜你的心情 是否一樣平靜
閉上了眼睛 你回到我懷裡 時間就要暫停 別著急離去
Stay for a while 留在記憶裡相偎相依
Stay for a while 請珍惜我的心
Oh, stay for a while 不忍心醒來面對自己
Stay for a while 讓音樂不要停

舊文:
迷你音響組合…
[集體發文] 電玩‧玩不停
玩具…玩物喪志呀
選購DAP
曾經,我是這樣聽歌的…
一個人在途上之不能沒有你…

14 則留言:

  1. TDK 錄音帶...真是一代經典...
    不過那時大家都說不要買120分鐘那種,因為容易壞,不知是否屬實了~~~~

    總覺得CD轉帶,那種不方便,常常出錯的感覺,比現在mp3高速準確更多了一點人性...


    23rd May 2006 00:24 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔怪得兩部hifi都死晒啦..我次次都係買120分鐘0架..可以錄多0的歌...

      以前我會一路從cd逐首dup一邊逐首聽,一dup就成個個幾兩個鐘...係好煩...但經千辛萬苦先得來先來得珍貴...而家mp3太方便...唔仲意咪del...如你所講,少了人性和感情


      24th May 2006 10:59 AM

      刪除
  2. 不停 play 120 mins 會好傷磁頭丫

    24th May 2006 20:03 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 部機0既死因終於水落石出...奠...

      25th May 2006 17:24 PM

      刪除
  3. 日本那邊已經宣布,不再生產卡式機了...

    中學時代為了慳錢,很少買新碟(張學友除外),會問同學借CD轉錄至卡式帶。後來發現,把90和120分鐘卡式帶放在WALKMAN,因為音速關係,會變音的。

    現在反而很懶於把音樂轉化成MP3聽,一來沒有太多無聊時間,二來MP3的音質太假,絕對及不上卡式帶的真實。


    26th May 2006 12:41 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 原來當年我都成日漏覆留言,雖然過了很久…呃…即係呢,上年(好似係)sony宣佈walkman都停產了,真係一個時代的終結呀﹗

      刪除
  4. 早前經過元朗工業村,見到TDK的工廠.
    當時想了很久,都不知道TDK除了錄音帶和錄影帶這兩種已近乎絕跡的東西之外,還有甚麼產品,為甚麼還會有這麼大的一間廠房座落那裏.

    26th May 2006 13:00 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. (雖然都係漏覆的留言)…呃…tdk仲有工廠?

      刪除
  5. 我以前會租CD返來,錄落120分鐘卡式帶度。我鍾意用sony帶,好似音質好D!!
    有時錄到餅帶仲有三分鍾左右,就會好比心機搵一首三分鐘的歌,務求錄盡成餅帶,就會好有滿足感!!

    26th May 2006 15:00 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係呀...有時就將成隻碟入面最仲意0個首歌再錄多次...成日去到一半就無0左...
      好多歌因為錄係尾唔夠帶cut0左幾句...一路唔聽cd都唔知首歌個尾其實係點...一聽晒成首就有聽新歌0既感覺~

      26th May 2006 16:32 PM

      刪除
  6. 當時最行牌子係TDK,時間有60, 90, 120MIN. 如果想效果好,應該用60, 因為帶較短,TENSION較細,磁頭亦冇咁傷。但有時為省錢,會用120的。
    質素方面有幾種,最差就係DX,用黎錄對話,唔適合錄歌。AD為中級。較高級的係CHROM帶,能錄得高音部分。

    28th May 2006 17:12 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 當年我最鐘意買tdk,sony個packing就靚點,不過帶既野靚都無人知架啦。好多時都係睇店家邊隻帶平我就買邊款…
      同埋…原來我最愛的120分鐘係最傷機﹗﹗﹗哈哈…
      其實我一直對聲音質素沒有太大要求,但求唔好俾我覺得怪聲就行了…

      7th Sep 2008 19:26 PM

      刪除
  7. "我係唔幫襯老番的﹗" 好!

    家中还有一座两边卡式的Hi-Fi, 可能已经有二十年的历史,相信还可以用吧:P 以往也喜欢dub带, 但都只为别人做, 因为我从来不听Walkman, 所以家中从来没有一饼正式的卡式带.

    "歌也好像沒有以前的好聽了", 可能我是人到中年, 现在就连收音机也没有开着,看来我是更喜欢宁静了:P


    30th May 2006 09:55 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 當年我真係唔幫襯老翻架,可能我愛儲物,覺得老翻好似酸,而且無歌書,我鐘意揭書仔看看歌詞邊聽嘛…其實只要歌曲質素ok的話,even而家我都係肯俾錢買碟的說…

      7th Sep 2008 19:27 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD