2007/07/11

限量的魔力

本來平常一件貨品,只要貼上"期間限定"忽然套上光環,人人得以「買」之。一時間,平常的demand supply理論都用不著了。

有沒有發現"限量"、"crossover"等字眼出現在你我生活細節的次數越來越多?九唔搭八的東東也可期間限定一餐。

<--唔使講,期間限定。平常喺街見到會不屑一顧的食物,貼上《交響情人夢》光環即令人蠢蠢欲試…三文治還不是那三文治?

套了"期間限定"光環,人們追逐的就不只商品本身,重要的是背後意義--特權、地位、品味。

所謂的限定,一是全新品在某時間內限量發售,買唔到?sorry唷,幫唔到你;一是將普通品改動成特別版限量發售,買唔到?都係幫唔到你。重點都在量--少,一街都係仲會有人搶?econ有教,supply & quantity減少price自不然會上升,當然,other things being constant喎要。

比平常商品改動少少細節,賣貴點,造少點…限量版之神奇就是那點點、少少的與別不同,讓人覺得自己用了也從普通人中突出到自己。需知,好些名店的特別版只送給貴客中的貴客,有錢都買不到;一個特別版在手身份地位不言而諭。滿足了建立自我形象的願望,又滿足了商家佬搶錢的慾望,win win雙嬴﹗

<<<嘩… Vertu x Ferrari…

限量版這回事不是有錢人專利,唱片書報模型電玩化妝品衣服鞋襪甚麼也可以限量,小至超市便利店都要來期間限定,限時限刻唔買走寶,飲品百力滋也要限定啊﹗不要提食店的季節定食(這個比較合情合理,好些食材確係有季節性)。為了唔執輸,為了新鮮,為了獨特,為了表現「我很有taste」,限量版好似唔搶唔得,然而…市面也太多限量版吧?究竟有幾值得搶?限定本身真的這麼限定嗎?唔好轉個頭出差唔多款的普通版叫搶了限定的人揼心才好啊﹗

日本唱片業就最愛玩限定,某某歌手特別版單曲限量三萬張,歌手有相當人氣,歌曲質素不俗,加點點宣傳要賣限定數量其實不難,發售前賣光後也有藉口上一上新聞,攪不好銷量差得連限定額都賣不出…反正發行量不多,也封了蝕本門先吧…要不就分初回普通版,也是港歌手常用技倆。初回除了cd本身,還送這送那,包到紙皮箱咁大,順勢又收你貴啲。說實在,普通版一百蚊,初回版二百幾蚊,有時手頭鬆真係貪特典甘心做水魚的說,雖然次次買咗返屋企就會呻笨。好些dvd boxset包到極大盒,賣成六百幾七百蚊,嘩…也未免食水太深了…少男少女們消費力真如此高嗎?我還是等普通版好了。

另一身邊人沉迷的item是化妝品。不同品牌每季除了有新系列外,更不時出特別版妝物--通常是packing極美的彩妝盒,大時大節(通常是聖誕)更會出一大set的特別版--通常是幾件皇牌產品加個細細的化妝袋…。其實除了packing和配搭變奏了,商品本身的質量其實大同小異,然而叫價力卻差之千里…實在叫人不知如何是好…女生十居其九都忍不了手,手頭上明明有幾十支睫毛液,還是會忍不住去買多支,心諗反正天天化妝總會用得完既…

我想講,若我有五塊面的話就用得完囉。同埋,附送的小物(如鏡、袋等)又真的咁值得入嗎…算啦,曾幾何時做過水魚的本人已回頭是岸,罷手了。

然而,限定這回事確是很令人心動,要不怎會有咁多人甘心去搶百二蚊的plastic bag丫﹗

其他限量版:
化妝品 / ipod / 手機 ...數之不完呀﹗

10 則留言:

  1. 奇想:不是所有產品都是有限生產的嗎...

    11th Jul 2007 14:29 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 分別在佢有無大大聲話係限量嘛…
      keep住生產的用晒一批就賣第二批,但寫住限定的唔趁快買趁快試…好似蝕咗…驚佢轉頭就無…

      11th Jul 2007 14:36 PM

      刪除
  2. 其實甚麼限定/限量版都幾害人,只不過多少少花臣就要以雙倍或更多倍的錢去購買。還記得以前剛迷日本歌,係唔係都買初回,有乜限量版都拿拿聲在發售當日去信和某「橫X」黑店比錢進貢,貴到咩咁。有時發現通常盤原來靚過初回都幾dum心…而家莫講初回,日本版都少買,有台版就買台版,反正質素差唔多。

    11th Jul 2007 15:26 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 喂…我都係啊~
      初時真的會為初回附送的特典瘋狂,不過諗諗吓其實都係一本相集或小物幾件,我買隻碟為咗當中既歌或影像架嘛,好似有點本末倒置,所以通常都會買著通版,甚至等台灣版,台灣版平之餘仲有埋中文翻譯,又會好似日本版咁有齊cd版和cd+dvd版,如不是心急想聽的話,都唔會買日本版的了~

      15th Jul 2007 20:16 PM

      刪除
  3. 等等,nodame d野食邊個煮既先

    nodame自己煮既話就算係期間限定都打死唔買 XDD

    11th Jul 2007 23:00 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. nodame煮的確係微妙…可以當係減肥藥食喎?﹗
      不知這個系列有無在香港賣過?無見過呢

      15th Jul 2007 20:17 PM

      刪除
  4. 有"限量"二字, 很大可能= 有得炒.

    當然多人掃貨了.

    12th Jul 2007 01:24 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 感覺限量這個詞用得太濫了,像化妝品季季都出限量,除非是驚為天人的設計(有些牌子的限量妝物在炒賣市場真有價有市…),很多其實和普通版沒啥分別的說…

      15th Jul 2007 20:20 PM

      刪除
  5. 對這個我沒什麼興趣, 只會間中買一點"期間限定"的卡樂A 薯片而已~

    15th Jul 2007 00:10 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 那些餃子味薯片嘛?我都會貪得意試…不過最怕試完食上癮過不多久就無得賣…好無癮…

      15th Jul 2007 20:20 PM |

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD