2006/12/19

楊千嬅《Unlimited》

前言,以貌取碟,如果歌者唔係(偏愛的)楊千嬅,也許本人唔會聽呢張碟…

日劇《虎與龍》師父評Jump亭Jump落語技巧是「高超,會令人笑但無感情」,而小虎的技巧是「低,但有感情,真誠的情感令人由心笑出來」(好野呢架呢套,唔知係咩可見前文)。放眼樂壇,好些歌手被歸類為前者高超無感情類,也有些歌藝麻麻但以感情分搭夠。楊千嬅,個人覺得是後者。

聽完《Unlimited》,最精彩的是夕爺那完全tailor made的詞,她口唱他筆,不像一般要生要死的失戀K歌,歌詞只此一家,不設分店,好妙。

《吻所有女孩》說男生重女生美色外表,溝通不來倒不如將情感留給好姊妹,無謂浪費彈藥;《她成功了他沒有》是個令人黯然的愛的故事,男和女本來天生一對,共同追求理想可惜敵不過世情最後男的得到愛情女的得到理想;《毅行》回應報章說她借運一事,順手來個對命運的自白;《水月鏡花》是愛後餘生的灰,問著「其實我真正得到有甚麼好 他有甚麼好 亦歸於塵土」;《亦舒說》回復樂觀心境,誠如詞中說「失戀可將工作放大得決絕 光陰怎花可看見林夕都說」,說是以亦舒小說自勉,不如是夕爺歌詞吧;《芬梨道上》細數不同地方留下的回憶,「這山頂何其矜貴 怎可給停留一世」襯上最近全城八掛雜誌熱煲李徐聯婚,想和做絕對是兩碼子的事…《我只能跳舞》是個戀上有婦之夫及時剎車的故事,越軌得有趣,是犯罪的快感吧(恐怖);《如果可以不停相愛》,正如歌名所言是個幻想,「人人都想有傾城之愛似山伯英台 卻得到將來」,係就好囉﹗希望在明天,我等我在呢。派台歌《大傻》和《我的生存之道》想是千Fa自身處境自白,《郎來了》是個願望。

一首歌一個故事,對號入座完畢。如果有埋本人熱愛的《有過去的女人》更完美,唔通因為唔係出自夕爺(係林若寧填詞)所以…

金牌歌手都好像有舖concept album癮,史塔肥、梁漢文、古巨基和千fa大碟無不以concept貫穿,不同於古、梁每次選不同題材,楊千嬅的大碟說是concept不如說是她當時態度想法,從X年前得意少女《再見二丁目》,到開始看到世情但仍信童話的《少女的祈禱》,《電光幻影》的灰,《Single》的放棄,現在 《Unlimited》收拾心情等待愛,一路走過是個有血有肉的少女成長記,路向清晰明確,風格之統一應多謝視千fa為他一忽肉的夕爺,一句「一場遊戲唔 使太認真」可轉化極具電影感的《的士司機》,勁;音樂班底,倒有點懷念人出人海,蔡德才的《小飛俠》…

要挑剔(首挑是封面…我個人而言)還是講了多年的唱功,無論是rock還是鋼琴伴奏,好幾首歌副歌部份都有拉牛上樹的感覺。正如前言所說,小虎式落語技巧不高,感情搭夠,想來也是一種風格吧。

金牌年代將完,放眼未來,可以的話可否不要再copy control?我真金白銀買隻碟但轉唔到落MP3機聽…我邊度搵部discman出街聽呀?唔通要我托部cd機出街聽咩…嬲的程度比一碟爛歌更甚﹗整…
*************************************************************
四方blog友都在數06年十首至愛,我又數吓先…(排名…分唔分先後都無所謂啦…)

1. 花灑 古巨基
因為派台在先,轉型印象先入為主;因為王菀之的旋律;因為相對無咁白的歌詞,就係咁嬴咗《愛得太遲》。

2. 有過去的女人 楊千嬅
十成九係因為劇集《女人唔易做》和鄧萃雯…

3. 笑忘書 張敬軒
其實碟中熱愛程度不相上下的還有《騷靈情歌》,總之都係好鬼好聽…

4. 落花流水 陳奕迅
落花和流水的戀愛故事,歌詞意境好靚…

5. 花見 何韻詩
有型、不落俗套地話你知佢準備好,期待今年何韻詩收穫和付出成正比

6. 愁人節 謝安琪
節日反思,歌詞值得細味

7. 玉石樂隊 關心妍
輕快節奏和活潑佻皮的唱腔配上關心妍出來感覺極新鮮…

8. 今天爸爸不歸家 藍奕邦
由自己爸爸講到自己做爸爸外父的感受,電影感極重的歌曲

9. 詩情 王菀之
講意境係《畫意》高啲,但愛《詩情》跳脫活潑多啲

10. 北京之夏 梁詠琪 & 自由像你 胡琳
周遊列國之北京和紐約,故事不約而同係講失戀後重遊舊地,一中一西任君選擇*******************************************************************************
全碟最愛,和《宙船》一樣會唱到斷氣的:
 
她成功了他沒有 楊千嬅
作曲:Jean Chien 作詞:林夕
編曲:C.Y.Kong 監製:側田(On Your Mark)

他跟女友相愛 彼此也都知道 走進教堂彷似很遠路
他跟女友相約 假使理想找到 彼此再想婚禮實太好
跨出社會旅途 一起要為兩毫加班加到嘔吐 不想拖到衰老
彼此理想一致 繼續也都消耗開一間唱片舖 也 總算是自豪
這間唱片小店 他跟女友一半 聽得再多歌也不會悶
開張顧客擠滿 不久惹起不滿 因他賣買的全是冷門
他的計劃滿盤 打開市道窄門積蓄花去一半 彼此爭拗批判
股反各佔一半 他的女友想退出去再去工作沒資本
這個故事發展講他跟她不免彷似世上情人講遍世上甜言
可惜經過試煉不惜撕破了臉為了錢 手裡沒餘錢
只恐很快情變即使天生一對只願睡完明天可再見
可惜他已發現只得他那理想不變
他的顧客少到心底衛冕感慨堅守理想令錢袋有害
他的女友跑去參加唱歌比賽得到冠軍在承受喝彩
他都看著發呆他不太擅理財終於將唱片店忍心關閉不愛
找不愛的工作跟他女友的愛竟因理想不再枉過十餘載
他工作為兩餐他分開的一半早已照耀樂壇深怕有日被彈
星光不再燦爛衷心觀眾發難就似每晚過關就似永遠上班
跟他不再往還只因所有愛情可使一個偶像不養眼
想得到真愛更難只想觀眾永久不散
他早已婚不再跟這女友相愛青春理想失去不意外
他聽女友演唱少不免有感慨他早變了觀眾在喝彩
即時再沒往來他的眼淚快來一生彷似比賽彼此找到所愛
拒絕平淡未來他的女友偏愛孤身隻影飛上天際摘雲彩
這個故事原本想講天生一對彷似童話可愛
他得到髮妻的愛他的女友偏卻得到理想失去愛
******************************
「我認﹗我係很喜歡聽千fa的」全集:

藍奕邦《好風光》 & 楊千fa 《火鳥》
親愛的千fa:原來我聽得不快樂…
一年兩季楊千fa
做番齣好戲:千fa《All about Love演唱會》
只談風月不談新歌@千fa《Meridian》 
華星同學會
楊千嬅 x 林一峰《拉闊音樂會》

24 則留言:

  1. 所以幾時家中都要有一部discman看下門口.

    20th Dec 2006 00:04 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 死咗七千年啦部discman…跟住房部cd機淨係識一邊喇叭出聲…轉咗用電腦聽cd好耐了…

      23rd Dec 2006 14:41 PM

      刪除
  2. 千樺出左新碟~?要聽下至得~^^
    最近我中意聽王苑之既"巴黎沒有摩天輪"
    好好聽ga~

    20th Dec 2006 11:06 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 王菀之的非主打唔錯

      20th Dec 2006 23:27 PM

      刪除
    2. re:MONKEY

      年尾出的碟好多都好精彩,日文歌部都有兩隻好好聽的,加埋千fa,所以我仲未掃陳奕迅和王菀之,睇坊間評價咁高睇呢都要搵呢聽聽﹗

      23rd Dec 2006 14:43 PM

      刪除
    3. re:blue

      街坊評價很高啊﹗一定要掃來聽聽﹗
      若如傳言所說王菀之是因為銷量問題將被放棄的歌手,只能說「地球唱片」真的很bad taste…

      23rd Dec 2006 15:03 PM

      刪除
  3. 笑忘書真係好鬼好聽, eason隻新碟你有冇聽呀, 都好好聽架...

    20th Dec 2006 15:40 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 聽講陳醫生隻碟好有華星時代味道…咁就正合本人口味…本人不太欣賞英皇時代的他…不過手頭上煲緊三隻新碟,實在消化唔到…王菀之和陳奕迅會遲啲再掃呢聽﹗
      當年聽張敬軒的my way已令本人感動不已…哈哈
      笑忘書之外,騷靈情歌都好正,足以改變本人覺得他唱腔比較的印象

      23rd Dec 2006 14:46 PM

      刪除
  4. 「水月鏡花」給我的感覺是另一首「小城大事」, 看得出林夕幾有心思填這首歌.

    20th Dec 2006 15:43 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 「水月鏡花」比「小城大事」天灰…
      夕爺填比千fa的詞好度身訂造,再看看同期的「你不是好情人」嗰啲詞…嘩…水準差幾遠…

      23rd Dec 2006 14:48 PM

      刪除
  5. 水月鏡花正哦~~

    千fa,我永遠會想起演唱會,成日唔記得歌詞同喊...


    20th Dec 2006 21:49 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 「水月鏡花」比「小城大事」天灰…
      夕爺填比千fa的詞好度身訂造,再看看同期的「你不是好情人」嗰啲詞…嘩…水準差幾遠…

      23rd Dec 2006 14:48 PM

      刪除
  6. 講千fa真係唔留言唔得!

    「水月鏡花」「芬梨道上」「她成功了他沒有」已經不停在本人手機播放。。。林夕實在太愛千嬅了。

    似乎不是妳心頭好的第二plug「我的生存之道」,最後聽覺得不是太突出,但慢慢會令人中毒,小心提防!陳輝陽+林夕+千fa的組合真的強得不得了。千嬅亦收放自如有感情。

    「水月鏡花」最應該係另一首「電光幻影」,班底風格很連貫,「小城大事」就俗得多,不過hit唔hit又另計。。。

    講最近的歌,喜歡「富士山下」嗎?

    20th Dec 2006 22:55 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 富士山下?? 最緊要連埋黑擇明最後三十秒聽, 果30秒係富士山下前奏黎架
      敝blog都寫過篇野講富士山下, 不妨埋黎睇下(埋廣告)

      20th Dec 2006 23:29 PM

      刪除
    2. re:TC

      夕爺都話千fa係他一忽肉嘛,每首歌都係一個故事,可堪細味架﹗「她成功了他沒有」以外「我只想跳舞」本人都好欣賞,以前文所說是個有趣的越軌故事﹗
      聽了全碟後愛上sidecut唔理主打係本人的衰野~我覺得呢張碟水準好平均,無話特別一首鐘意唔鐘意既
      「電光幻影」中本人最愛是「的士司機」,另外「錬金術」都唔錯…「小城大事」我反而嘛嘛地。不過要為千fa爭獎就集中谷「小城大事」…造就呢首成為hit歌
      少聽收音機關係「富士山下」未太深印象,但幾欣賞之前一plug「裙下之臣」,好型﹗遲一下會掃陳醫生,據說此碟好有華星年代味道,而本人正好是華星年代醫生粉,英皇年代只覺商業味太濃,唔及以前玩味和商業之間平衡得好。因為華星兩字我會找來聽聽﹗嘻嘻

      23rd Dec 2006 14:59 PM

      刪除
    3. re:blue

      哈哈,無所謂啦﹗
      睇呢真係要掃番呢隻碟呢聽…umum

      23rd Dec 2006 15:05 PM

      刪除
  7. 因為我覺得「我的生存之道」麻麻, 個句『事業還望發展』我個陣聽收音機唔知歌詞, 聽到『事業無望發展』(真係大吉利是). 我本來對呢雙碟冇咩期望, 但聽聽下又覺唔錯喎... 哈, 我成隻碟最深刻印象係「她成功了他沒有」. 哈, 有得唱k 肯定好好玩. ^^

    22nd Dec 2006 09:19 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實主打歌我較喜歡「有過去的女人」,可惜無收錄到係呢張碟度…
      去k唱「她成功了他沒有」一定斷氣…
      並他舊歌如「飛女正傳」、「的士司機」(無人識,次次都無人同我爭…嘻嘻)都唱到我死死吓…

      23rd Dec 2006 15:07 PM

      刪除
  8. 我也算是她的fans呢~ 還記得大一時朋友問我聽著什麼歌, 我告訴他是楊千嬅的"1-100"時朋友奇怪的表情...(其中的"愛人"現在還在我的MP3 中...)

    呢首"她成功了他沒有", 我一邊聽一邊諗究竟佢o係邊個位換氣的..

    28th Dec 2006 17:20 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 1-100有個HELLO MIMI CALL機套送架我記得…愛人真係唔錯,碟內的洋蔥都係本人勁聽的金曲~
      我係「私日記」開始喜歡和買她的唱片,嗰時佢開始紅,都無人CHALLENGE我…我最記得當年我買陳奕迅第一隻碟(時代曲嗰隻),竟然有人話咁既碟你都買……
      無換氣位…唔通…係一句句錄的…

      29th Dec 2006 22:38 PM

      刪除
  9. 我聽了楊千嬅今次張碟
    有驚喜喎, d歌成熟左
    估唔到佢o係gold label最後一擊都走得好好睇睇

    28th Dec 2006 17:48 PM

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實佢華星年代都無爛尾…嘻嘻…
      除了夕爺的詞一貫有水準(指為千FA填詞的水準),曲風亦多樣化,只係唱成點係另一回事

      29th Dec 2006 22:34 PM

      刪除
  10. 楊千嬅唱歌唔係好得

    楊千嬅個隻umlimited的歌詞,唔係所講甘好,我也聽過,楊千嬅唱歌真係唔得,佢一開口唱歌,就聽得出來,呃唔到人,佢都唱左十年歌啦,都係唱成甘,話佢有個人風格,佢唱歌唔掂,唔攪風格,還可以攪甚麼,但係佢唱歌都唔掂,攪風格都唔會提升佢的歌藝,或者d人會鍾意佢的性格,我就覺得佢好難頂,成日係到扮狂笑,好似失常甘,又鍾意係到發謬論,扮到自己好似好有個性,佢d風格太走光入魔,反而顯得佢很虛假。

    31st Dec 2006 02:17 AM

    回覆刪除
    回覆
    1. 無可否認,今次選曲暴露咗佢音域問題,尤其是高音位,拉牛上樹情況比以前更恐怖…
      不過鹹魚青菜各有喜好,喜歡和不喜歡無對與錯既…

      1st Jan 2007 16:22 PM

      刪除

要講幾句嗎?﹗XD